Valami vonzó nevet akartam...

Könyvajánló: Amatőrcsillagászok kézikönyve

2020/08/03. - írta: Kirami89

amatorcsillagaszok_kezikonyve.jpg

Egyre inkább azt érzem, hogy a csillagászat iránt érdeklődőknek erre a könyvre van szüksége. Pontosan azokra a (sokszor fel sem tett) kérdésekre adja meg a választ, amire szüksége van azoknak, akik mostanság kezdik ezt a hobbit:

  • Hogy mit akarunk mi mindig a Csillagászat-kedvelőkben azokkal az adatokkal, miért nem jó, ha csak simán megosztja a holdfotóját, és jól van?
  • Hogy hogyan kezdjen hozzá egyáltalán.
  • Hogy ne vegyen játékbolti, meg Aliexpressen rendelt távcsövet.
  • Mi micsoda egyáltalán egy távcsövön?

Lehet, ez egy kicsit marketingesen hangzik, pedig az az igazság, hogy nem az. Ezt a könyvet évek óta nem gyártják és forgalmazzák, újonnan legalábbis nem. Tudomásom szerint tervben van egy új kiadás már évek óta, de a fene sem tudja, mikor jelenik meg.

A könyvet legbiztosabban könyvtárakban találod meg, nálam is úgy volt egy példány évekig, hogy mindig meghosszabbítottam, és amikor nem tudtam, akkor visszavittem, és újra kikölcsönöztem. Mert hogy nekem sincs sajátom. Antikváriumokban is próbálkozhatsz, de én, a nagy antikvárium-fan nem nagyon találkoztam még vele. (Ugyanis ha találkoztam volna, megvettem volna.)

A könyv egy része elavult, de az alapvető dolgokban teljesen aktuális, és még mindig bőven ajánlható kezdő (és haladó) amatőrcsillagászoknak. Mondhatni, kötelező darab... volt egykoron. Most meg amolyan hasznos kis ereklye.

Tartalom:

Észleljünk! (Kereszturi Ákos, Mizser Attila)
Szabadszemes jelenségek (dr. Gyenizse Péter)
Távcsöves tudnivalók (Babcsán Gábor, Mizser Attila, Rózsa Ferenc)
A binokulár - majdnem távcső (Mizser Attila)
Csillagászati képrögzítés (Fűrész Gábor)
A Nap (Pápics Péter, Iskum József)
A Hold (Kereszturi Ákos, Jakabfi Tamás)
Fogyatkozások, csillagfedések (Szabó Sándor)
Bolygók (Vincze Iván, Tordai Tamás)
Üstökösök (Sárneczky Krisztián)
Kisbolygók (Sárneczky Krisztián)
Meteorok (Kereszturi Ákos, Tepliczky István)
A mélyég-objektumok világa (dr. Bakos Gáspár)
Kettőscsillagok (Ladányi Tamás)
Változócsillagok (dr. Kiss László, Mizser Attila, dr. Csizmadia Szilárd)
Látványos és érdekes csillagászati jelenségek 2050-ig (Keszthelyi Sándor)
Csillagászati címtár
Névmutató
Tárgymutató
Képmelléklet

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gravitacio.blog.hu/api/trackback/id/tr3616101618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása